Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

4 Eylül 2009 Cuma

ESRANIN KAYINVALDESİNİN NEFİS UN KURABİYESİ TARİFİ

Bugün canım okadar çok tatlı istediki bloklar arası dolaşırken esranın unkurabiyelerine takıldım.Onlar hernekadar s biçiminde olsalarda ben yuvarlak yaparak biraz kolayına kaçtım:)
Denemeye karar verirseniz pişman olmazsınız tıpkı pastanelerdeki kadar dağılgan..tarifi yaparken lütfen un'u yavaş ve yoğurarak katınız ele yapışmayacak kadar kıvama geldiyse olmuş demektir ,eğer fazla un katarsanız toparlanamaz bir hamurla karşı karşıya kalırsınız..hamuru 1 saat kadar yoğurup,1 saat kadarda dinlendirmeniz gerekiyor.ben denedim oldu:)165C de 20 dk kadar yeterli bir süre üzeri pembeleşmeden beyaz olarak almalısınız.Unutmayın,fırından çıkan kurabiyeler sıcak olduklarından biraz daha kızarmatya devam ederler!sıcak sıcak pudra şekerine bulayıp kurabiye kutuma yerleştirdim...
MALZEMELER
-1 su bardağı tereyağı(tereyağı ocakta eritilip özü kalasıya kadar 20 dk kadar kaynatıldıktan sonra 1 su bardağı)
-4 su bardağı un
-1,5 su bardağı pudra şekeri
YAPILIŞI
-Soğumuş olan 1 su bardağı tereyağı ve pudara şekerini birkaç dakika çırptıktan sonra yavaş yavaş un ilave ederek yoğrulur.
-ve ele yapışmatyan bir kıvamda yağlı kağıt yerleştirilmiş fırın tepsilerine yerleştirilir.165C 20 dk pişirilir.(afiyet olsun)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder