Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

6 Eylül 2009 Pazar

MUZLU SARMA

Arkadaşım elvanın davetinde yemiştim ilkkez..inanılmaz hafif ve lezzetlibir tatlı herkese ısrarla tavsiye edebileceğim,gönül rahatlığı ile çok ağır ve özel ramazan sofralarının ardından yenilebilecek çok çok hafif bir tatlı bence..elvancığımda yediğim bu güzelim sarma daha çok dilim dilim di bense servis esnasında dilimlemeyi tercih ettim.
tatlıyı çok seven ve tatlısız duramayan biri olarak ve almış olduğum kilolara rağmen hala farklı lezzeyler denemek,araştırmak hoşuma gidiyor tabi kendi yapmış olduğum ve yayınlamak için can attığım lezzetlere gurmelik yapmanın bedeli de kilo olarak bana dönüyor.dünyanın en keyif verici ve insanı ençok mutlu eden şeyin yemek yemek olduğunu sanıyorum.kimilerine göre bu farklıda olsa bizim türk mutfağının inanılmaz geniş bir yelpazesi olduğunu biliyoru.örneğin Hatay sofrasını çok severim,bizim haşlayarak yaptığımız çok basit beş dakikalık şey diye baktığımız kısırı birde Hataylı ellerden yemenizi ısrarla tavsiye ediyorum!hemen konu komşu varsa hataylı bence misafir olarak gidin ama özellikle kısır isteyin toprak çanaklarında...batıya aktarırmaya çalışan doğu sofrası bence mutasyona uğrayarak geliyor..Künefeyi Hatayda yediğim ilk gün lezzetine bir anlam veremedim ve doyamadım oysa bulunduğum yerde her lokanta da tatlılar arasında künefeye rastlarım ve artık yemekten vaz geçtiğim güzelim künefe hiç kendi memleketindeki lezzete sahip değildir.Tabi künefe yamek adına hataya gidilmez belki ama künefenin yanısıra birçok bahane bulunup neden gidilmesin ki...Samandağı nın güzelliği ve balık,hatayın dünyaca ünlü mozaik müzesi,hatay mutfağı,künefesi vs.vs.vs.
Biliyorum lafı çok dolandırdım nerden nerelere geldi...muzlu sarmanın tarifini alta sıkıştırıken beni takip edip bloğumu gezen tüm herkese sağlıklı lezzetler diliyorum.
MALZEMELER(6 adet için)
-250 gr.margarin
-1 su bardağı un
-1 litre süt
-1 su bardağı toz şeker
-1 paket vanilya
-6 adet muz
-1 paket kakaolu bisküvi
YAPILIŞI:
-Tencarayi ateşe oturtup,margarini eritin.Erime işlemi tamamlanır tamamlanmaz,tahta bir kaşıkla karıştırarak unu ilave edin.
-bir iki kez çevirip,süt ve toz şekeri katın.muhallebi kıvamına gelene dek karıştırarak pişirin.tencereyi ocaktan alıp,vanilyayı ekleyin.çırpma teli yada mikserle 10 dk. çırpın.
-ıslatılmış dikdörtgen birtepsiye muhallebiyi dökün.
-ılıdıktan sonra büyük kareler şeklinde kesin(kareleri nekadar büyük yada küçük istiyorsanız tepsinizin boyutunu ona göre düşünerek hazırlanın)
-üzerlerine muzları yerleştirip,rulo biçiminde sarın.mutfak robotu yada elinizle bisküviyi un haline getirin.
-muzlu tatlıları,un haline getirdiğiniz bisküviye bulayıp servis tabağına alın.
-buzdolabında soğuduktan sonra servis yapın.
NOT:Ben bisküvi olarak eti piknik kullandım çok daya lezzetli.(sağlıklı lezzetler)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder